ruka-automobil-kljucevi

Proces prodaje automobila možda deluje kao jednostavan i lak zadatak, ali to nije u potpunosti tačno. Ukoliko želite da prodate vaše vozilo, potrebno je da ga adekvatno pripremite i prezentujete u što boljem svetlu, posebno ukoliko želite da prodate automobil u što kraćem vremenskom roku.

U nastavku teksta vam dajemo savete kako da formirate cenu automobila, šta je važno prilikom stavljanja automobila na tržište i kako ćete najbolje pripremiti vaše vozilo za prodaju.

#1 Odredite vrednost automobila

Nije sasvim lako odrediti cenu automobila koji prodajete, a posebno je teško biti objektivan tokom procene stanja vozila. Međutim, ozbiljan prodavac mora studiozno pristupiti proceni vrednosti vozila

Takođe, odlična stvar je što određenim sajtovima možete uraditi besplatnu procenu automobila unošenjem nekoliko informacija o njemu i slanjem fotografija, a vrlo brzo ćete dobiti odgovor na pitanje koliko vredi moj polovni automobil, te znati njegovu vrednost.

Ono što vi možete uraditi jeste sastavljanje liste prednosti i mana vozila koje prodajete – osnovna stavka je svakako stanje motora, pređena kilometraža, redovno održavanje, a ukoliko je automobil pretrpeo ozbiljna oštećena ili havarije, cena će biti znatno niža. 

Ako se pitate kako da uopšte započnete sa formiranjem cene, krenite od toga koliko ste vi platili vozilo, pa je smanjujte prilikom navođenja svake mane. Takođe, savet je da proverite cenu istog modela automobila, prosečno iste starosti na oglasima širom interneta.

Videćete da su cene raznovrsne, a savetujemo vam da dobro istražite oglase, te dođete do zaključka kako su one formirane, a neka vaša cena bude negde na sredini. Svakako će vam pomoći i saveti auto-mehaničara i njegova procena vašeg automobila. 

#2 Kreirajte kvalitetan oglas

Druga vrlo važna stavka je oglas koji ćete postaviti na internetu i doći do što većeg broja ljudi. Naravno, nije jedini cilj da dođete do velikog broja ljudi, već da te ljude zainteresujete za kupovinu

Stoga vaš oglas treba da bude kvalitetan i sadrži sve neophodne informacije i fotografije. Fotografišite spoljašnjost automobila sa svih strana, kao i čitavu unutrašnjost vozila. Pored toga, istakli biste se kada biste fotografisali komponente automobila ispod haube, posebno ako je u dobrom stanju. 

Od informacija u vašem oglasu trebalo bi da se nađu godište automobila, model, pređena kilometraža, klasa motora, tip menjača, informacije o registraciji, da li ste vi prvi vlasnik, da li postoje neka oštećenja ili ne i dodatne podatke koje mislite da bi potencijalni kupac želeo da zna. 

#3 Kako da pripremite automobil za prodaju?

Pre fotografisanja i prodavanja automobila trebalo bi da ga detaljno očistite. To podrazumeva dubinsko pranje i ukoliko je to potrebno promenu presvlaka za sedišta, patosnica i “neba” automobila. Sređen i nov enterijer umnogome poboljšava utisak kupca, ali i cenu vozila. 

Kada govorimo o spoljašnjosti, savet je da uradite poliranje koje bi uklonilo sitne ogrebotine i vratilo stari sjaj automobilu. Nemojte misliti da na ovaj način nekoga varate, sitne ogrebotine su normalna pojava na svakom automobilu. Poliranjem cena vozila raste, a utisak se znatno poboljšava kada kupac ugleda sjajan automobil.

Ukoliko imate vremene i zaista ste posvećeni prodaji vašeg ljubimca, trebalo bi da se bavite i detaljima kao što je izgled menjača i volana, a možete ih srediti kod dobrog auto-tapetara. 

Razmislite o ovom postupku i ukoliko se odlučite za njega, nemojte ga obavljati neposredno pre prodaje jer će biti očigledno i ostaviti loš utisak. Naravno, najbolje bi bilo da adekvatno održavate enterijer automobila, te nemate previše posla. 

Kada govorimo o komponentama automobila, ne preporučujemo vam pranje motora za koje se prodavci vrlo često odlučuju. Naime, na taj način samo stavljate sumnju na stanje motora, te potencijalni kupac može pomisliti da vam curi ulje, pa ste iz tog razloga oprali motor. 

Najbolji način da vam komponente ostanu kvalitetne kada dođe vreme za prodaju i plaćanje, jeste da redovno obavljate preglede i održavate automobil. Takođe, potrebno je da imate servisnu knižicu kojom ćete potvrditi stanje vozila, a svi delovi vašeg vozila treba da budu originalni.

#4 Kako da ostavite najbolji utisak?

Nakon celokupne pripreme i procene cene vozila, preporuka je da prilikom razgovora sa kupcem budete apsolutno iskreni i saopštite realnu pređenu kilometražu, stanje vozila, razlog prodaje, kao i sve dodatne informacije koje ga interesuju.

Svaki ozbiljan kupac će zatražiti test vožnju i procenu automobila, pa vam savetujemo da mu to dozvolite, jer će na taj način znati sve što ga interesuje i steći poverenje u vas. Pored toga, važno je da posedujete svu neophodnu dokumentaciju, servisnu knjižicu, račune iz ovlašćenog servisa i potvrdu da ste vi vlasnik.

Ukoliko vam se niko ne javlja i ne uspevate da pronađete kupca, savetujemo da poboljšate oglas i kupite primera radi, nove gume. Na taj način ćete privući više potencijalnih kupaca, te će se ulaganje isplatiti. 

Najvažnija stavka prilikom prodaje automobila je svakako vaša objektivnost i iskrenost, a ukoliko ste vodili računa o svom ljubimcu i adekvatno ga održavali, nemate čega da se plašite. 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *