zena-laptop

Konstantne tehnološke inovacije i različite društvene okolnosti dovele su do značajne transformacije poslovanja, a trend hibridnog modela postao je sveprisutno rešenje velikog broja kompanija. Mnogi su ovakav način funkcionisanja prvi put iskusili tokom trajanja pandemije, a uvidevši njegove mnogobrojne prednosti, ostali su mu verni i nakon završetka globalne zdravstvene krize. Hibridni model poslovanja podrazumeva kombinaciju tradicionalnog kancelarijskog rada i obavljanja zadataka sa bilo koje željene lokacije.

Zaposleni imaju mogućnost da iskuse ono najbolje od oba načina rada i time sebi kreriraju zdravu i stimulativnu radnu atmosferu. Međutim, ni poslodavci nisu izostavljeni kada je reč o benefitima, pa je tako hibridni model poslovanja umanjio određene troškove i time otvorio vrata novim projektima i ulaganjima.

Fleksibilno radno vreme

Jedna od najvažnijih karakteristika hibridnog rada jeste njegova fleksibilnost, odnosno mogućnost zaposlenih da samostalno kreiraju svoje radno vreme i odaberu mesto rada. Ovo je ujedno i jedna od najvećih prednosti koju zaposleni dobijaju, jer više nisu prinuđeni da svoje radne obaveze obavljaju isključivo u određenom periodu. Smatra se da ovakav način funkcionisanja omogućava zaposlenima da bolje usklade svoje poslovne i radne obaveze, što se direktno odražava na njihovo zadovoljstvo poslom, ali i produktivnost. Ukoliko pogledate aktuelne oglase za posao, primetićete da veliki broj kompanija ističe mogućnost hibridnog rada, čime želi da privuče nove kandidate i ostavi utisak odgovornog i podržavajućeg poslodavca.

Smanjenje troškova

Hibridni model poslovanja postao je popularan, između ostalog, i zbog smanjenja troškova, kako zaposlenih, tako i poslodavaca. Svesni smo činjenice da budžet igra značajnu ulogu i određuje pravac poslovanja svake kompanije, pa nije ni čudo što se sve veći broj biznisa odlučuje na hibridni rad. Ostanak zaposlenih kod kuće za poslodavce znači manje troškove održavanja prostora, zakupa i mesečnih računa. Zaposleni takođe imaju finansijske pogodnosti, jer ne troše sredstva na prevoz do posla, ali i na obroke koje su prinuđeni da sebi obezbede kada rade van kuće. Osim toga, ovaj savremeni model poslovanja ima i ekološke benefite, jer u velikoj meri smanjuje emisiju štetnih gasova usled redukcije putovanja.

Pristup pogodnostima kancelarije

Prostor za rad je jedan od glavnih preduslova za postizanje željenih poslovnih rezultata i zato je kancelarija mesto koje zaposlenima treba da omogući sve potrebne uslove za rad. Kada radimo od kuće, najčešće nemamo poseban prostor koji je namenjen isključivo poslu, već smo prinuđeni da improvizujemo. Ono što treba imati na umu prilikom opremanja prostora za rad jeste udoban nameštaj i kvalitetan kancelarijski pribor. Zbog nedostatka prostora i resursa, često nismo u mogućnosti da adekvatno adaptiramo prostor i opremimo ga najsavremenijim uređajima. Iz tog razloga je odlazak u kancelariju kompanije i dalje bitna stavka, jer pruža sve pogodnosti i najbolje uslove za obavljanje radnih taskova.

Povećanje produktivnosti

Mnogobrojna istraživanja pokazala su da hibridni model rada povećava nivo produktivnosti kod zaposlenih, što pogoduje i poslodavcima i zaposlenima. Odabir mesta rada omogućava kreiranje okruženja koje je prilagođeno potrebama zaposlenih u datom trenutku, a to rezultira efikasnijem obavljaju zadataka. Ukoliko ste manje produktivni uveče, onda ćete vaš radni dan započeti što ranije kako biste imali bolji fokus i dali svoj maksimum. Ovakvom organizacijom se postiže bolji balans između privatnog i poslovnog, umanjuje stres i pritisak, te ostavlja dovoljno slobodnog vremena za porodicu, hobije i druge aktivnosti zaposlenog. A kada imamo ispunjenog i srećnog radnika, onda možemo da očekujemo i visok stepen profesionalnosti i ozbiljne rezultate na vidiku.

Saradnja sa kolegama

Različiti digitalni kanali komunikacije i upotreba odgovarajućih platformi omogućava da timovi bez poteškoća dele potrebne informacije i u svakom trenutku budu u kontaktu, bez obzira na njihovu fizičku udaljenost. Sa druge strane, kada određeni projekti zahtevaju čvrstu saradnju i razmenu ideja uživo, onda koristimo benefite hibridnog modela rada i praktikujemo tradicionalne sastanke. Time umanjujemo potencijalne šumove u komunikaciji i podstičemo timski duh, koji je neophodan za postizanje uspeha i održavanje kulture kompanije.

Hibridni način rada otvorio je novu etapu savremenog poslovanja i zauvek izmenio naše poslovno okruženje. Zbog svojih mnogobrojnih prednosti, sve veći broj kompanija i različitih biznisa usvaja ovaj efikasan i fleksibilan način rada. Dinamičan poslovni svet zahteva od svih učesnika da prate inovacije i budu u toku sa aktuelnim promenama, kako bi obezbedili konkurentnost i opstali u surovoj trci za uspehom.